Sabeu que a l'escola podem tindre una ràdio?
Cal destacar que el meu equip InnovaTECH format per Assumpta Burguete Marta Belenguer i Marc García hem realitzat la nostra pròpia web de la nostra ràdio A.C-D.C. La temàtica d'aquesta radio és la història contemporània, en el primer podcast ens presentem i parlem de "fun facts" d'aquesta era, inclús tot ho relacionem amb fets de l'actualitat. A més, per tal que hi haja feedback i aprenga'm tots junts en cada programa llancem una pregunta interessant al públic.
La realització d'aquest projecte ens ha ensenyat que és important innovar a l'hora d'educar. A les aules estem cansats de veure una pissarra i alçar la mà per a parlar, la ràdio ens dona veu per a escoltar i recopilar informació rellevant. També, he aprés tot el treball i els passos que s'han de fer per tal d'organitzar correctament un programa, tenint clar el que volem dir i com ho volem fer. En el nostre cas parlem amb un to d'humor i proximitat amb el receptor. Personalment, el que més em va agrada va ser quan vam fer la gravació del programa, ja que tots intentàvem parlar correctament i projectar bé la veu en el micròfon. Igualment, tampoc va suposar un problema l'edició del podcast perquè uns dels membres del grup tenia experiència en l'edició de videos. Tanmateix, tot aquest treball s'ha pogut realitzar amb èxit gràcies a la coordinació que hem tingut entre companys.
L'èxit de la nostra web també ha sigut gràcies a tots els errors que ens han ajudat a aprendre, ja que a l'inici no sabíem quina plantilla escollir a la web. Com a resultat vam escollir una que no tenia una interfície apropiada, de forma que vam tornar a començar dues vegades des de zero. Així mateix, ens va suposar una dificultat que sols una persona a la vegada poguera editar i organitzar la web. Malgrat això, ens vam estructurar el treball uniformement entre els membres, i a poc a poc, ja teníem la web preparada.
Des del meu punt de vista, ha sigut una experiència que com a futura mestra em servirà per a posar en pràctica amb els meus alumnes i evitar la monotonia d'una classe magistral tradicional. A més, utilitzarem les TIC d'una forma educativa i divertida a l'aula. També, em pareix interessant el desenvolupament de l'autonomia que hi ha a l'hora de distingir quina informació és vàlida i quina no. De forma que podem fer aflorar en el nostre alumnat el pensament crític enfront diversos temes i coneixements. He de mencionar que quan anava a l'escola em van invitar vàries vegades a la ràdio per a parlar de temes de l'actualitat o per a promocionar llocs d'oci per a xiquets i xiquetes, va ser una experiència que no vaig a oblidar mai.
Si voleu posar-vos en contacte amb nosaltres per saber més de la nostra ràdio no dubteu en contactar a través del nostre gmail📩:a.c.d.c.podcast.escolar@gmail.com
·Webgrafia:
Utel, I. (2022, 13 enero). La radio como medio educativo. BLOG | UTEL. Recuperado 26 de abril de 2022, de https://utel.edu.mx/blog/testimonios/la-historia-de-la-radio-como-medio-educativo/
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada