¡ BENVINGUTS I BENVINGUDES AL MEU BLOG !

 

Hola!👋Soc Lucia, estudiant de 2n del Grau de Magisteri de Primària en la Universitat Jaume I de Castelló. En l'assignatura de Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació ens han proposat obrir un blog per aprendre des de l'experiència amb les noves tecnologies. En aquest espai comentarem i reflexionarem sobre diversos temes rellevants relacionats en les TIC i l'educació de forma oberta. Per tant, espere que tots i totes gaudim d'aquest trajecte de forma significativa i recorda "si t'atreveixes a ensenyar, no deixes d'aprendre".💜


Vaig a començar a reflexionar sobre tecnologia, societat i l'educació. Hui en dia les noves tecnologies estan presents en tots els àmbits de la nostra vida i són una eina que ens facilita la transmissió d'informació. Aquestes han de conformar "un saber que possibilite l'organització d'uns enromes d'aprenentatge (físics i simbòlics) que situïn alumnat i professorat en les millors condicions possibles per perseguir unes metes educatives considerades personal i socialment valuoses" (Gil, 1994, p.7). Tanmateix, quan jo anava a l'escola el màxim que utilitzaven de tecnologia era l'ordinador per a jugar a jocs com el solitari o fer xicotets treballs a Word perquè encara no hi havia molts recursos. De forma que contrasta molt en el que he pogut observar en les meues pràctiques d'enguany, en les quals he vist pantalles tàctils, tauletes tàctils i l'ús d'ordinadors lúdicament. A més, hem posat en pràctica la metodologia de Flipped Classroom que introdueix l'ús de la tecnologia educativa com un recurs motivador i dinàmic en la classe. També, en l'actualitat molts docents fan servir les xarxes socials com a mètode d'aprenentatge, però pense que és una eina que s'ha d'explicar i informar ja que pot influir en la seua identitat digital.


Cal destacar que les TIC són un recurs molt important a l'aula, però pense que no deuen substituir als llibres de text o als mestres, sinó que han de ser un recurs complementari i rellevant en el procés d'ensenyança-aprenentatge. De forma que podem animar a l'alumnat a tindre diverses aplicacions que els ajude a aprendre fora de l'escola, per exemple: Duolingo, Castle Books, Fun english o Writing Wizard. La majoria d'aquestes aplicacions ens ajuden a aprendre idiomes, història, d'escriptura o a deixar fluir la nostra creativitat i imaginació. Així mateix, és crucial que els futurs docents ens formen en diverses competències digitals que ajuden a l'alumnat aprendre coneixements bàsics i destacades sobre la informàtica perquè bé ens ha demostrat la seua utilitat enfront de la pandèmia. En la quarantena de 2021 la tecnologia es va convertir en la nostra font d'informació a l'hora d'estudiar, però també en l'única ferramenta que ens ajudava a mantenir la comunicació i relació en els altres.


En conclusió, la nova tecnologia ens ha demostrat la importància d'estar comunicats en els altres. No obstant això, pense que a l'escola no tindria un grup de WhatsApp amb les families ja que és una gran exposició amb persones que mantens una relació formal i cordial. Per tal de mantenir informats als pares i mares de tot utilitzaria altra app com Telegram que permet enviar informació per un grup sense que et puguen respondre.

Referències bibliogràfiques:

Gil, S. J. M. (1994). Para una tecnologia educativa (Cuadernos para el analisis). Horsori Editorial, SL.












Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars