Blogs i educació
És important contextualitzar què és un blog. Aquest té la finalitat de ser creat per a diferents propòsits ja siga de bellesa, viatges o inclús amb finalitat educativa en el que els docents, o en el meu cas futura docent, plasmem les nostres opinions, coneixements i compartim experiències sobre l'educació o les TIC. Es una bona ferramenta ja que "la senzillesa d'administració dels sistemes de blogging fa que avui sigui realment fàcil compartir continguts a Internet" (Orihuela, 2006, p. 14).
A més, podem observar altres blogs de docents que l'utilitzen per a facilitar materials a l'alumnat o per a treballar la tecnologia educativa de forma experiencial i significativa. De forma que l'ús del blog com un recurs educatiu és positiu per a tots els agents educatius (alumnat, famílies, centre, altres mestres...). L'alumnat pot aprendre de forma directa i dinàmica de les noves tecnologies fent un bon ús d'aquestes. Les famílies també aprenen d'aquestes i estan més familiaritzats amb la metodologia que fa servir el docent. El centre també pot fer ús d'aquest inclús fent una pàgina web de l'escola a partir d'un blog.
He observat el blog de La Clase de Miren que té a l'abast dels usuaris diversos recursos educatius, com: cançons, jocs, realitat augmentada i també, l'ús de metodologies innovadores. Així mateix, aquest últim blog contrasta en El Bagul de les lletres en el que hi ha activitats, jocs de llengua, apps i inclús, material en cas de COVID-19. També, és interessant altre blog anomenat Bibliopoemes que proporciona recursos relacionats amb llibres, gènere i temes de poesia d'una forma més divertida i dinàmica. Cal destacar que hi ha blogs com Agorabierta que proporciona recursos, metodologies i opinions de forma oberta, molt paregut al blog que presente.
Igualment, com he mencionat abans hi ha escoles que directament la seua pàgina oficial de l'escola és un blog, com és el cas Escola Cambrils. En blog trobem contacte, instal·lacions, materials, els projectes (PEC), programes, informació COVID-19 i documents adients d'aquesta escola.
La visualització de blogs de diferents docents em fa reflexionar en la diferència que hi ha entre les escoles tradicionals i les que fan servir blogs. La gran diferència és que l'alumnat no entra en contacte en aspectes educatius rellevants relacionats en les TIC, de forma que en el futur no sabran fer moltes feines relacionades en aquest tema. A més, l'alumnat utilitzant la tecnologia educativa estan més motivats i amb ganes d'aprendre a llegir i escriure. Per tant, l'ús d'un blog com un recurs educatiu aporta un aprenentatge significatiu per a tots, fet que inclou al docent en la seua vida professional perquè és una eina fàcil i accessible per a poder treballar. A més, permet posar en pràctica moltes metodologies que individualitzen l'aprenentatge per a cadascú dels alumnes. De forma que és una eina magnifica perquè els estudiants de magisteri aprenguem de tot allò que podem emprar amb el nostre alumnat de forma interactiva.
En conclusió, és una ferramenta que hauria de ser imprescindible per a aprendre, però com tot cal anar amb compte en les dades que es proporcionen ja que hui en dia construïm molt prompte la nostra identitat digital i és vital protegir-la per a poder aprendre de forma divertida i eficaç.
Referències biliografiques:
Orihuela, J. L. (2006). revolucion de los blogs, la. Esfera De Los Libros.
·Contingut multimèdia rellevant que podeu observar abans d'obrir un blog:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada